Możliwość zarabiania bez konieczności wychodzenia z domu bądź wręcz odwrotnie – w każdym zakątku świata – to jedna z podstawowych zalet pracy zdalnej.
Istnieje wiele sposobów zarabiania w sieci, dobór odpowiedniej zależy od naszych preferencji i umiejętności. Do najbardziej efektywnych należy afiliacja. Marketing partnerski jest jedną z najstarszych form marketingu cyfrowego, a tym, co go wyróżnia jest możliwość wygenerowania nawet milionowych zysków. Wszędzie tam, gdzie zagwarantowany jest dostęp do sieci, możesz zarabiać. Marketing partnerski przyniesie ci ogromne zyski, ale jest jeden warunek – musisz wiedzieć, jak uzyskać konwersję i zwrot z inwestycji.
Marketing afiliacyjny – czym jest?
Aby dowiedzieć się, jak na nim zarobić, trzeba najpierw ustalić, czym właściwie jest marketing afiliacyjny.
Najkrócej rzecz ujmując: marketing partnerski polega na generowaniu określonego efektu i otrzymywaniu za to prowizji. Rezultatem takich działań może być sprzedaż produktów lub usług, zapisy do newsletterów i tym podobne aktywności klienta.
Sposoby rozliczania w marketingu afiliacyjnym
Jak wspomnieliśmy, zadaniem afilianta jest wywołanie określonego zachowania konsumenta. Na tej podstawie otrzymuje wynagrodzenie, liczone jako:
- PPS – pay per sale – płatność od sprzedaży.
- PPL – pay per lead – płatność za pozyskanie leadu (zapisanie do newslettera, wypełnienie formularza rejestracji itp.)
- PPC – pay per click – płatność za kliknięcie w reklamę (np. baner).
Najczęściej stosowanym w afiliacji modelem płatności jest CPS. W ostatnich latach metody rozliczania zaczęły się zmieniać. Wynika to z faktu, że marketing internetowy jest znacznie bardziej rozbudowany, a kontakt z klientem nie odbywa się na zasadzie liniowej. Poszukuje się zatem sposobów na bardziej efektywne rozliczanie. Reklamodawcy mogą na przykład dodatkowo wynagradzać influenserów z uwagi na to, że przyczyniają się do wzrostu świadomości marki (mimo że nie zawsze realizują sprzedaż w sposób bezpośredni, pośrednio przyczyniają się do jej wzrostu).
Kto gra w afiliacyjnej orkiestrze?
Mimo dużej autonomii, afiliant nie jest samotnym jeźdźcem – jego działania są zwykle częścią większej maszyny, w której każdy element pełni określoną funkcję.
Oto krótki przewodnik po graczach marketingu afiliacyjnego.
Afilianci
Inaczej zwani wydawcami lub partnerami. Są to zwykle influenserzy, blogerzy, vlogerzy, właściciele witryn internetowych i aplikacji, osoby lub firmy posiadające aktywne bazy mailingowe – słowem każdy, kto może prowadzić działania marketingowe na rzecz reklamodawców.
Reklamodawcy
Są to firmy, które chcą wypromować produkt lub usługę. Kogo znajdziemy w tej grupie? Mówiąc o branżach, które wykorzystują marketing afiliacyjny, warto wymienić przede wszystkim sprzedaż detaliczną i e-commerce, loty i wycieczki, a także usługi finansowe.
Sieci partnerskie
By usprawnić swoje działania i zwiększyć zyski, afilianci mają szansę przystąpić do sieci partnerskich. Są to jednostki zapewniające wsparcie organizacyjne oraz technologiczne. Dzięki temu afiliant może łatwo zarządzać swoimi działaniami, śledzić przychody, a także obserwować efektywność i moderować postępowanie. Dla reklamodawcy taka sieć to znakomity sposób na dotarcie do różnych podmiotów.
Klienci
To do nich kierowane są wszystkie działania promocyjne. Pozostali uczestnicy afiliacji zmierzają do tego, by klienci kupili produkt, skorzystali z usługi lub zostawili swoje dane – słowem – wykonali akcję przynoszącą korzyści wszystkim stronom.
Czy afiliacja to MLM?
Marketing afiliacyjny może wydawać się bardzo skomplikowany. Pojawiają się nawet podejrzenia o powiązania z MLM. Nic bardziej mylnego! Afiliacja nie ma nic wspólnego z piramidami finansowymi. Sieci afiliacyjne działają w sposób bardzo przejrzysty. Ich celem jest harmonijna współpraca pomiędzy każdym z uczestników afiliacji – od reklamodawcy, poprzez afiliantów, po klienta.
Dobry afiliant stawia na budowanie długofalowej relacji z klientem i oferowanie mu produktu/usługi, w którą naprawdę wierzy.
Sposób rozliczania się z alifiantem jest bardzo przejrzysty i prosty. Nagradzany jest każdy założony efekt – kliknięcie w reklamę, zakup lub pozostawienie danych.
Jak działa marketing afiliacyjny?
Podobnie, jak w przypadku każdego innego rodzaju marketingu, afiliacja ma za zadanie promowanie produktów i usług. Tym, co go wyróżnia, jest sposób realizacji tego zadania.
W marketingu tradycyjnym marka sama zajmuje się promocją swoich produktów, tworząc kampanie, czy to w sieci, czy w massmediach. W afiliacji funkcję tę przejmują partnerzy.
Załóżmy, że firma A ma produkt, który chciałaby wypromować na określonym rynku. Produktem tym są suplementy diety. Podmiot taki zwraca się do afiliantów (firmy, marketerzy indywidualni) lub sieci partnerskich, zlecając im promocję produktów w zamian za określoną prowizję. Afilianci prowadzą działania marketingowe i otrzymują procent od sprzedaży suplementów.
Proces afiliacyjny można ująć w kilku podstawowych krokach:
- Afiliant promuje określone produkty lub usługi, wykorzystując kanały, którymi dysponuje.
- Klient klika w link promocyjny.
- Link posiada plik cookie, który jest zapisywany w przeglądarce konsumenta. „Ciasteczka” pozwalają sieci afiliacyjnej śledzić kroki klienta począwszy od strony internetowej afilianta, po koszyk marki.
- Klient zostaje przekierowany na stronę reklamodawcy.
- Konsument dokonuje zakupu / korzysta z usługi.
- Za wygenerowanie tej sprzedaży afiliant otrzymuje wypłatę prowizji (realizowaną automatycznie, zgodnie z zasadami danego programu partnerskiego).
Z jakich kanałów może korzystać afiliant?
Marketing afiliacyjny może być realizowany rozmaitymi sposobami, wśród których wymienić warto:
- Kampanie mailingowe;
- Reklamy banerowe;
- Linki sponsorowane;
- Artykuły na blogach i witrynach tematycznych;
- Vlogi;
- Kampanie Google;
- Social media marketing.
Za jedną z najbardziej skutecznych metod afiliacji uważa się blogowanie. Dlaczego? Głównym powodem jest niewielki wkład inwestycyjny oraz stosunkowo łatwa obsługa. Prowadzenie bloga wymaga jedynie umiejętności tworzenia angażujących treści i nawiązania relacji z odbiorcą – a tego można się szybko nauczyć. Bardzo istotna jest systematyczność i zaangażowanie.
Coraz bardziej popularne vlogowanie i prowadzenie kanałów na Youtube to także znakomity sposób na nawiązanie współpracy afiliacyjnej. Posiadając zaufane grono odbiorców, którzy z chęcią oglądają nasze materiały, możemy śmiało polecać im produkty, w które wierzymy i jednocześnie na tym zarabiać. Każda z sieci posiada własną politykę dotyczącą kanałów marketingowych, które akceptuje. Niektóre programy partnerskie nie pozwalają na korzystanie z reklam typu pop-up, inne zakazują kampanii mailingowych. Z tego względu przed przystąpieniem do sieci należy uważnie zapoznać się z obowiązującym w niej regulaminem.
Zalety marketingu partnerskiego
Zarabianie na afiliacji ma szereg niezaprzeczalnych atutów. Wolność, niezależność, wygoda – to marzenie wielu pracowników korporacji. Afiliacja to sposób na życie lub na dorobienie do stałej pensji. To ty decydujesz, w jakim zakresie wykorzystasz jej potencjał.
Na co możesz liczyć, decydując się na podjęcie działań z zakresu marketingu afiliacyjnego?
Nie jesteś pracownikiem firmy. Stajesz się wolnym strzelcem, który sam wypracowuje sobie swój przychód. Im aktywniej zaangażujesz klientów, tym więcej zarobisz.
Nie jesteś uwiązany do jednej firmy – możesz dołączyć do niezliczonej ilości programów partnerskich. Ich liczba zależy jedynie od twoich „mocy przerobowych”.
Dostajesz gotowy produkt/usługę. Nie potrzebujesz inwestować w projekt, produkcję i dystrybucję artykułów, nie musisz sam realizować promowanych usług. Siedząc w wygodnym fotelu bądź wygrzewając się na plaży, promujesz to, co wymyślili inni.
Dlaczego warto dołączyć do NutriProfits?
NutriProfits to program partnerski , który funkcjonuje w kategorii zdrowie i uroda. Sieć skupia się na promowaniu suplementów diety o naturalnych składach i udowodnionej naukowo skuteczności.
Bogate doświadczenie
NutriProfits to program stworzony przez afiliantów, a zatem osoby, które doskonale znają specyfikę tej branży.
Program obecny jest na rynku od 2013 roku i skupia się wokół promocji produktów odpowiadających na potrzeby szerokiej grupy odbiorców. Daje to afiliantom spore możliwości promocyjne.
Swoboda działania
Co więcej, NutriProfits nie ogranicza swoich afiliantów w formach promocyjnych. Program zezwala na korzystanie z rozmaitych kanałów marketingowych, zastrzegając jedynie, że jeśli używamy na przykład list mailingowych – musimy mieć do nich prawo (zgody użytkowników na otrzymywanie ofert reklamowych.
Wsparcie
Firma stawia na budowanie długofalowej współpracy z afiliantami i wsparcie ich działań na każdym z etapów. Dzięki rozbudowanym raportom afilianci mogą monitorować efekty swoich działań, analizować wydajność, a także obserwować przychody.
Co więcej, NutriProfits dostarcza afiliantom niezbędne materiały promocyjne – informacje o produktach, grafiki oraz dokumentację techniczną.
Unikatowe i sprawdzone produkty
Suplementy, których promocją zajmuje się program, są dokładnie przebadane. Ich skuteczność została udowodniona naukowo, a skład jest bezpieczny i nie wywołuje skutków ubocznych. Z tego względu reklamując suplementy z oferty NutriProfits, masz pewność, że promujesz naprawdę dobre produkty.
Artykuły te charakteryzują się wysokim potencjałem sprzedażowym – zwłaszcza w obecnych czasach, w których zainteresowanie zdrowym stylem życia i produktami wspomagającymi funkcje organizmu jest niezwykle istotne.
Wysoka prowizja
W programie NutriProfits można otrzymać nawet 40% prowizję od jednej sprzedaży! Dodatkowo, afiliant zyskuje do 20% przy powracającym kliencie. Na uwagę zasługują także bezterminowe pliki cookie. Dzięki temu zarabiasz za każdym razem, gdy klient, którego zdobyłeś dokona zakupu.
Produkty
NutriProfits dostępne są w bardzo wielu krajach – zarówno w Europie, jak i Ameryce i Azji. Działania marketingowe można prowadzić w tak wielu państwach, w jak wielu chcemy. Tylko od nas zależy liczba rynków, na których będziemy działać, a co za tym idzie – rozmiar naszych dochodów.
Afiliant otrzymuje od NutriProfits doskonale konwertujący Landing Page, na którym klient może łatwo dokonać zakupów. Każda dedykowana produktowi strona zawiera niezbędne informacje na temat sposobu działania, składu i skuteczności suplementu. Zakup jest łatwy, a klient ma do wyboru rozmaite formy płatności.
Reasumując:
Marketing afiliacyjny stanowi znakomite rozwiązanie zarówno dla reklamodawcy, jak i afilianta. Firmy chcące wypromować produkt lub usługę mają szansę dotrzeć do większej grupy odbiorców. Co więcej, nie ponoszą kosztów kontaktu z osobami, które nie dokonają zakupu (nie zostawią danych itp.) – płacą tylko za tych, którzy znajdą się w odpowiednim miejscu lejka sprzedażowego.
Marketing afiliacyjny pomaga budować świadomość marki, przy jednoczesnym zastosowaniu modelu płatności za efekt.
Dla afilianta to świetny sposób na uzyskanie często bardzo wysokich zarobków. Działania odbywają się zwykle w ramach kanałów, którymi partner już dysponuje, a zatem koszt inwestycji jest stosunkowo niski. Tym, którzy chcą pracować w oparciu o uporządkowane struktury i wydajne systemy, polecamy dołączenie do sieci partnerskich, np. NutriProfits.