Najlepsze narzędzia SEO 2020
SEO
Maj 18, 2020

Prowadzenie skutecznego SEO to nie bułka z masłem. Na szczęście rynek oferuje szereg udogodnień, pozwalających na automatyzację procesów. Dzięki nim jako Seowiec możesz skutecznie moderować swoje działania. Zarówno darmowe, jak i płatne instrumenty pozwolą ci zoptymalizować kampanie i osiągać jeszcze lepsze wyniki. Co ciekawe, znajdziesz wśród nich także te made in Poland.

Oto 10 narzędzi SEO 2020, z których naprawdę warto korzystać.

Senuto

Narzędzie jednego z polskich startapów pozwala na sporządzanie szczegółowych raportów dotyczących najważniejszych zagadnień interesujących Seowca, są to między innymi analiza widoczności: badanie słów kluczowych, cechy słów.

Senuto oferuje takie instrumenty, jak na przykład:

  • monitorowanie stron internetowych;
  • śledzenie zmian w ujęciu procentowym;
  • baza słów kluczowych (statystyki fraz, generator pytań, synonimy i frazy powiązane);
  • trendujące słowa (ocena trendów sezonowych stron).

W analizie widoczności możesz wygenerować raporty dotyczące słów kluczowych i innych wskaźników widoczności strony w Google.

Raport Cechy słów zawiera między innymi funkcję: Trendujące Słowa, dzięki której łatwiej przewidzieć nadchodzące trendy i przygotować do nich treści.

Plan contentu i odpowiednią czytelność tekstu pozwolą ci uzyskać narzędzia dostępne w Bazie słów kluczowych. Znajdziesz tu:

  • Generator pytań – podpowie tematy tekstów;
  • Zależne Słowa – pomoże wybrać tematy, frazy i słowa, które są powiązane z określonym tematem i zwiększają szansę na pozytywną ocenę contentu przez Google (topical authority).

Podpowiedź eksperta

Senuto to jedno z najpopularniejszych polskich narzędzi SEO – warto użyć go nie tylko do monitoringu widoczności czy pozycji poszczególnych fraz ale także zaznajomić się z możliwościami dotyczącymi wspomagania treści oraz analizy SERPów.

Moja ulubiona funkcja – szacowanie widoczności domeny w trakcie linkbuilding.

Surfer Seo

Kolejne narzędzie produkcji polskiej pozwala nie tylko analizować strony, ale także projektować skuteczny content.

Surfer SEO umożliwia także zbadanie stron znajdujących się na pierwszych 50 pozycjach. Analiza odbywa się na podstawie przeszło 500 wskaźników (np. rozmiar strony, liczba słów) warunkujących pozycję witryny.

Co istotne, narzędzie umożliwia ocenę wpływu szybkości ładowania strony na pozycję w rankingu.

Surfer Seo oferuje następujące zakładki:

  • SERP Analyzer
  • Content Editor
  • Keyword Research

Podpowiedź eksperta

Polski Start Up, którego gwiazda, po konferencji Chang Mai SEO 2020 świeci coraz mocniej. Zdecydowanie pozycja obowiązkowa dla każdego, kto chce zoptymalizować swój content oraz w łatwy sposób wydobyć linki konkurencji.

Moja ulubiona funkcja – content editor.

Ahrefs

Narzędzie to umożliwia analizę działań SEO realizowanych przez ciebie, jak również tych podejmowanych przez konkurencję.

Dzięki niemu między innymi sprawdzisz:

  • ilość i jakość linków przychodzących;
  • linki uszkodzone i nieaktualne;
  • ilość linkujących domen;
  • anchor texts;
  • frazy, na które pozycjonuje się podstrona.
  • pozycję słów kluczowych.

Ahrefs umożliwia sortowanie domen, a także zaplanowanie treści. Content explorer pozwoli przeanalizować najchętniej czytane teksty, a także sprawdzić ilość linków z social mediów i backlinks.

Instrumenty dostępne w Ahrefs to między innymi:

  • Site explorer
  • Content explorer
  • Keywords explorer
  • Rank tracker
  • Site audit

Podpowiedź eksperta

Najbardziej uniwersalny “kombajn SEO” w tym zestawieniu. Analiza backlincków, tworzenie contentu, a także audyty (niestety tylko własnych) stron – wszystko to znajdziesz właśnie w Ahrefsie. Na minus – wysoka, jak na polskie warunki, cena.

Moja ulubiona funkcja – sprawdzanie backlincków, widoczność domeny, a także keyword research na bardzo wiele, nietypowych, języków.

Semstorm

Jest to narzędzie, dzięki któremu masz możliwość sprawdzić widoczność witryny według wyszukiwań organicznych, analizować słowa kluczowe, a także łączyć frazy z lokalizacją.

Dzięki Semstorm zadbasz o:

  • monitoring pozycji,
  • analizę konkurencji,
  • content marketing,
  • kampanie SEO i PPC.

Wszystko to dzięki bogatej bazie słów kluczowych, możliwości przeprowadzania audytów i generowania szczegółowych raportów.

Podpowiedź eksperta

Kolejne polskie narzędzie, którego główne zastosowania to monitoring fraz i analiza konkurencji.

Moja ulubiona funkcja – Quick Win w SEO – wyciągnięcie pozycji 4-10 i 11-20 dla danej domeny i szybka praca nad frazami, które są już bardzo blisko TOP 3.

Google Analytics

Jedno z najpopularniejszych narzędzi SEO umożliwiające analizę ruchu organicznego na stronie za pomocą linku śledzącego.

Google Analytics pozwala na:

  • analizę w czasie rzeczywistym;
  • zdobywanie informacji na temat aktywności użytkownika w witrynie;
  • obserwację czasu spędzonego na stronach internetowych;
  • śledzenie słów kluczowych;
  • zarządzanie wieloma witrynami;
  • śledzenie odsłon;
  • śledzenie źródła polecenia;
  • śledzenie wyszukiwania w witrynie;
  • śledzenie interakcji użytkownika.

Google Analytics zapewnia dane o ruchu ze wszystkich źródeł – płatnych, bezpłatnych, poleconych itp. Bez względu na to, jakie cele sobie postawisz – wzrost ruchu, zaangażowania, liczby potencjalnych klientów lub konwersji, przychodów itp. – narzędzie zapewni ci wystarczającą ilość danych i informacji.

Podpowiedź eksperta

Darmowe narzędzie analityczne od Google. Za jego pomocą można mierzyć wahania ruchu, ilość konwersji i praktycznie wszystkie metryki, jakie mogą pomóc nam w zarabianiu na stronie.

Ulubiona funkcja – odpowiednio skonfigurowane cele / konwersje mierzące progres bądź jego brak, jeśli chodzi o daną domenę.

Google Search Console

Google Search Console pomoże ci monitorować pozycję stron internetowych w wynikach wyszukiwania.

Narzędzie dostarcza dane i umożliwia zgłaszanie stron do indeksu Google, niechcianych linków czy spamu.

Google Search Console pozwala na:

  • indeksowanie i rozwiązywanie problemów z nim związanych
  • uzyskanie informacji na temat częstotliwości pojawiania się witryny w wynikach wyszukiwania, zapytań, na które się wyświetla,
  • sprawdzanie, w których witrynach znajdują się linki do Twoich stron;
  • rozwiązywanie problemów z mobilami itp.

Instrument umożliwia komunikowanie się z Google i uzyskiwanie cennych informacji, które pozwolą zwiększyć efektywność twoich działań.

Podpowiedź eksperta

Kolejne, darmowe, narzędzie od Google – tym razem do sprawdzania ogólnego stanu technicznego domeny (indeksacja, sitemapy, prawidłowość renderowania) oraz widoczności (keywordy na jakie wyświetla się domena oraz ich CTR.

Ulubiona funkcja – sprawdzanie linków, które na 100% Google uznaje jako prowadzące do domeny.

Page Speed Insights

W sytuacji, gdy większość użytkowników w celu wyszukiwania informacji, korzysta z urządzeń przenośnych, szybkość ładowania stron internetowych stała się bardzo istotna. Z tego względu warto korzystać z tego praktycznego narzędzia SEO.

Jakie działania ci ułatwi?

Dzięki PageSpeed Insights poznasz:

  • ocenę szybkości ładowania się witryny (skala 0 do 100);
  • prędkość wczytywania się podstron i innych zasobów;
  • sposoby na poprawę wyników page speed.

Korzystanie z narzędzia jest bardzo proste – wpisz dowolny adres URL i sprawdź wyniki. Wraz oceną prędkości zobaczysz także kilka rekomendacji Google na temat tego, w jaki sposób poprawić wydajność.

Podpowiedź eksperta

Trzecie, darmowe, narzędzie googlowskie – sprawdza poziom prędkości ładowania danej witryny zarówno dla urządzeń mobilnych, jak i desktopowych.

Ulubiona funkcja – oczywiście podpowiedzi dotyczące optymalizacji witryny.

Sitebulb

Chcąc korzystać z narzędzia Sitebulb należy uiścić opłatę. Jego funkcje są jednak na tyle przydatne, że warto rozważyć taką możliwość. Dzięki niemu dowiesz się, jak twoja strona wygląda "w oczach robota Google" i w jaki sposób ją skutecznie indeksować.

Sitebulb pozwala na:

  • integrację z Google Analytics oraz Google Search Console;
  • sporządzanie raportów;
  • analizę wskaźników on-site;
  • sprawdzenie prędkości strony;
  • analizę użyteczności pod mobile.

Co wyróżnia Sitebulb pośród innych instrumentów służących indeksowaniu? Przede wszystkim intuicyjna nawigacja i bardzo praktyczne wskazówki.

Podpowiedź eksperta

Narzędzie do crawlowania witryn i audytowania stron. Pomoże ci zbadać duplikacje, orphan pages, błędy techniczne oraz odnaleźć strony bez ruchu organicznego.

Ulubiona Funkcja – graficzne rozrysowanie strony oraz Code Coverage, wykrywające zbędny kod na podstronach (przyspieszenie ładowania).

Screaming Frog SEO Spider

Omawiając narzędzia przydatne każdemu SEOwcowi, nie sposób pominąć Screaming Frog SEO, dostępnego w wersji darmowej oraz płatnej.

To znakomite narzędzie do analizy strony internetowej pomoże ci:

  • sprawdzić wczytywanie strony;
  • przeanalizować meta dane (np. title czy description);
  • zdobyć spis nagłówków;
  • uzyskać adresy URL strony;
  • zyskać listę obrazków;
  • sprawdzić linkowanie zewnętrzne;
  • przeanalizować odpowiedzi i błędy serwera;
  • testować dane strukturalne.

SEO Spider pozwala na wygodny eksport danych do Excela. Przerzucisz tu wszelkie elementy ważne pod względem SEO, np. URL, tytuł strony, meta opis, nagłówki itp. Pozwala to na szybką analizę i sporządzenie listy obszarów wymagających udoskonalenia i rekomendacji działań z zakresu SEO.

Podpowiedź eksperta

Chyba najbardziej znany i rozpoznawalny crawler desktopowy. „Pamięciożerny” kombajn potrafiący czynić cuda i wykryć błędy w twojej witrynie.

Ulubiona funkcja – oddzielny produkt tej firmy – Log Analyzer – służący do wykrywania problemu z indeksacją przy dużych projektach ecommerce albo contentowych.

Clusteric

Clusteric to przydatny instrument SEO, który wspiera uzyskanie danych na temat zarówno całych domen, jak i samych linków. Jest to także kolejne narzędzie stworzone na rynek polski.

Clusteric pozwala na:

  • analizę stron własnych i konkurencji;
  • analizę linków i miejsc potencjalnie na nie użytecznych;
  • słowa kluczowe i problemy z nimi związane;
  • uzyskanie przejrzystych raportów.

Do głównych zalety narzędzia należą jego szybkość i efektywność: wylicza przeszło 100 parametrów on-site i off-site. Clusteric oferuje własną bazę linków, dokładne analizy i przydatne raporty.

Podpowiedź eksperta

Clusteric – kombajn do link detoxu i wyszukiwania miejsc do linkowania. Narzędzie z którym zdecydowanie powinieneś się zapoznać, chcąc działać w SEO.

Ulubiona funkcja – możliwość ręcznego ustawienie parametrów do link detoxu.

Jak widać, do realizacji zadań z zakresu SEO możesz wykorzystać szereg przydatnych instrumentów. Powinieneś wziąć pod uwagę zarówno narzędzia darmowe, jak i płatne. Pozwoli to zwiększyć efektywność twoich działań i oszczędzić mnóstwo cennego czasu na zdobycie i utrzymanie jak najwyższej pozycji w Google. Najlepsze narzędzia SEO 2020 dostarczą ci dane nie tylko na temat twoich kampanii, ale także działań konkurencji.


Komentarze (0)
Zostaw komentarz
Twój email nie będzie upubliczniony. Wypełnij obowiązkowe pola.